23 februari 2008

Sköna casual shorts till sommaren

Våren är väl redan här och lagom till sommaren har jag tänkt införskaffa lite sköna casual shorts. Shorts är ju det ultimata casual plagget för coola pojkar. Shorts kan ju aldrig bli för stelt och för strikt, men med riktigt dyra kvalitets märken så blir det ändå jävligt stiligt och visar på riktig klass. Det måste förstås vara ett par riktigt dyra som inte vilken jävla svenne som helst kan skaffa sig. Nu har jag ju inte de pengarna det handlar om, men det finns ju andra sätt att få tag i dem. Jag kan tipsa alla där ute om att lagom till sommaren kommer shorts att vara det som gäller i casual världen.

De snyggaste shortsen all time är korta, vita tennisshorts, såna som Björn Borg hade på 70-talet. De snyggaste finns givetvis hos Lacoste, Fred Perry och i Ralph Laurens Wimbledon-kollektion, speciellt om man letar efter lite mer dressade och något mindre sportiga.

Jag har funderat på ett par schyssta Lacoste shorts jag sett i butiken på Norrmalmstorg. Fast favoriten just nu är nog ändå ett par beiga pilot-shorts från Sergio Tacchini. Dessutom har Ben Sherman ett par riktigt schyssta badshorts. Tycker även Prada har sinnessjukt sköna shorts och one true saxon ligger inte långt efter.

Shortsen på bilden nedan är precis den modellen jag rekommenderat. Tigers ”Artie” i bomull och lycra är kanske någon centimeter längre än ett par klassiska tennisshorts men har likadana fickor och ett fint uppvik i benen. Modellen känns elegant, vilket är viktigt om man ska vara en cool casual pojke.

”Artie” finns även i den mer moderiktiga färgen orange och kostar 898 kronor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men finns det inte en risk att man skrubbar knäna om man står upp för sitt lag i shorts?

Bastion_Booger sa...

Snygga shorts.Lagom gay.

Anonym sa...

Ser riktigt bögiga ut!

Anonym sa...

bara för du är är fattig och gnäller på dem som är rika och har råd med fina kläder som du inte ens kan drömma om pågrund av att du är fattig