01 mars 2008

Och vad är det för fel med det?

Kristina "MILF" Kappelin skriver i dagens Aftonlögnen att Italiens unga pojkar mer och mer lockas till de mera våldsamma falangerna runt fotbollsklubbarna. De unga pojkarna lockas av gemenskapen, av våldet som adrenalinkick, av den berusande känslan av att sätta skräck i motståndaren och av att bli respekterad.

Min fråga blir då, jaha och vad är det för fel med det? Låter som mycket bra orsaker och jag kunde inte gett en bättre motivering till mitt eget intresse. Vem vill inte ha respekt? Respekt är väl som att bli älskad av andra pojkar, fast utan att vara bög. Inte för att det är något fel med lite bögighet, iallafall inte om man är den som sätter på. Min polare SockerStavros säger iallafall det. Han satt ett par år på kåken i Grekland och han hävdar bestämt att det bara var dom som blev påsatta som var bögar. Vill Kristina att det ska vara mindre kärlek i världen? Manlig kärlek äger! Har jag missförstått något?

Irriducibili ultras Lazio curva Nord


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl inget fel att vara bög och stå upp för sitt lag, vi är fler än du din ironiker kan ana!

Anonym sa...

Kanske skulle döpa om er till "firman fags" då?