14 februari 2008

Skamligt uppträdande i Västerås

Jag tar med bestämdhet avstånd från uppträdandet från vissa spelare, ledare, matrialförvaltare och styrelse i AIK Hockey. Jävla pack! Ni är inte AIK. VI ÄR AIK! Att använda AIK som förevändning för att utöva usel ishockey 24 säsonger i rad och ägna sig åt att rada upp förluster är för mig totalt oacceptabelt och det är min förhoppning att de skyldiga kan identifieras och ställas till ansvar för sitt beteende. Farsan säger visserligen att vi vann SM-guld just för 24 säsonger sedan och att jag borde skriva 23 säsonger, men fan trot.

Med före detta Djurgårdsspelaren Rikard Franzén fortfarande i båset fortsatte AIK Hockey att komma allt längre från en play off-plats. Farsan säger visserligen att Franzén spelade 13 säsonger i AIK och sen inte fick nytt kontrakt, men fan trot, så långt tillbaka jag minns så har han alltid spelat i Djurgårn. 7-2 förlusten mot Västerås innebar att AIK nu är sju poäng från play off med bara sex omgångar kvar att spela.

Dessbättre så fanns det mer tåga och stake i oss bebispojkar som tog sig från Stockholm till Västerås på onsdagen. Jag och ett gäng av mina bästa ligistpolare skulle gå på en hockeymatch för första gången någonsin. Vi hade planerat ett box med Västerås yngsta, men detta ströks sedan Västeråsarna några dagar före match lämnat återbud. BANGARE! Trots detta tog sig 45 st engagerade bebispojkar från "AIK:s Yngsta" till staden. Uppenbarligen till stor förvåning för arrangörer och polis som inte hade fått några rapporter om att det skulle anlända några bebisar från Stockholm. Well Sherlocks, vi måste glömt ringa er innan och berätta om vår första bortamatch någonsin...

I Västerås skojade vi till det genom att anlända sent till arenan, vi hade druckit så jävla mycket folköl att vi var tvungna att ta pisspaus hela jävla tiden på väg upp och vi var ju inte direkt där för att se matchen. Därför blev vi tvungna att slå oss in sedan entrén varit bommad och ingen velat öppna för oss. Hade ändå inte tänkt betala. Hur fan ska man ha råd med det när ett flak folkisar kostar 300 spänn. Några glasrutor gick sönder sedan vi kastat lite stenar och en cykel, men tillslut var de tvugna att släppa in oss. Nästan omgående hamnade vi i bråk med fett rädda snutar i pyjamas. Vi kastade även lite sten mot de fem snutasen som fick fly och istället ringa in all tillgänglig personal till arenan.

Sen vet jag inte så mycket mer eftersom snutasen tog mig för LOB, men jag hörde att Väster ås klacken höll upp en banderoll föreställande en gurka som urinerar på en råtta och mina hjältekamrater klev därför fram och beskyddade AIK:s ära som hade blivit djupt kränkt av den vedervärdiga banderollen. I periodpausen läxade de upp Väster ås fansen och lärde dem lite folkvett samt slet sönder den oförskämda, knölaktiga, svinaktiga, skamlösa, taktlösa, förolämpande och provocerande banderollen. Verkligen ett djävla dräggbeteende det där Väster ås packet visade upp. Några småbråk hann också blossa upp innan polis med hundar anlände och lyckades ta över oordningen i hallen genom att kliva in på AIK läktaren och trakassera oss. Vad fan hade vi gjort för att förtjäna det?

Roligare än så blev det inte eftersom Västerasen inte ville dansa, vilket kan vara svårt att förstå när man ser TV4 och kvällstidningarna basunera ut ordet "SKANDAL". Skandal att man inte ska kunna stå upp för AIK's ära och vara lite oldschool på läktaren, utan att det blir feta rubriker.

Skitkanalen TV4, som för övrigt tvingades avbryta en segerintervju med VIK spelaren Patrik Berglund efter matchen sedan man haft den dåliga smaken att placera intervjuobjektet i någon slags "studio" på kastavstånd nedanför oss. IDIOTER! De överöstes av småmynt, batterier, rakapparater, snusdosor, påsar med smågodis, tändare och Kalle Anka tidningar. VIK spelaren Berglund sa till VLT att "det kändes som att de kunde hoppa in och spöa skiten ur mig". Klart vi kunde, men vi gjorde det inte, det var ju ändå en ganska stor kille. Journalistpack!


Vi små bebispojkar går från klarhet till klarhet, enligt Sockerconnyscenen!

Fan vad stolt jag är! Vi är AIK's ärofyllda beskyddare! Vi är AIK!

3 kommentarer:

Anonym sa...

dags att sluta gå under falsk identitet och förlöjliga oss gnagare, din pajas.

Anonym sa...

Dags att börja skriva lite mer, säger jag. Framåt stolta AIK!

Anonym sa...

"Från klarhet till klarhet" är bara ett av alla löjliga uttryck från Sagoscenen/Sockerconnyscenen och du smälter in dom på ett underbart sätt. "Inte ens skjutvapen kunde stoppa oss en dag som denna" väntar jag fortfarande på m.m

Fortsätt med det du gör, kikar in var dag på din blogg och hoppas på uppdatering.

Mvh J